Amazon heeft het bereik van zijn Prime Wardrobe-pakket uitgebreid. Het is nog niet officieel gelanceerd, maar toch kunnen nu meer inwoners in de Verenigde Staten ervan gebruikmaken. De e-tailreus hoopt via die weg de conversie per kledingorder op te schroeven.
Prime-leden kunnen de kledingdoos zelf samenstellen en mogen daarvoor kiezen uit alle items op Amazon waarbij het Wardrobe-label vermeld staat. Ontvangers hebben maximaal zeven dagen de tijd om te beslissen of ze de producten willen houden; verzending en retourneren is gratis.
Invite-only
Deelname aan het Prime Wardrobe-programma gebeurde tot dusver op invite only-basis; nu kunnen consumenten in de Verenigde Staten ook zelf een ‘uitnodiging’ genereren. De stapelkorting die klanten aanvankelijk kregen wanneer zij meerdere artikelen definitief aanschaften – 10 procent bij drie of vier producten, 20 procent bij vijf of zes producten) – lijkt verdwenen.
Meer houden
Met de try-before-you-be-service probeert Amazon zijn klanten te verleiden een extra duit in het online winkelmandje te doen; vier op de tien consumenten zouden op die manier namelijk minder artikelen terugsturen dan ze initieel van plan waren.
Lees ook: 'Amazon verstuurt kledingdoos naar Prime-leden' (21-06-'17)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Try before you buy: Amazon breidt Prime Wardrobe uit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.