Twinkle | Digital Commerce

DHL lanceert internationaal e-commerce fulfilmentplatform

2018-04-04
1000562
  • 1:17

Vervoerder DHL is een internationaal e-commerce fulfilmentplatform gestart. Daarop moeten webwinkeliers eenvoudig toegang krijgen tot een netwerk van fulfilment centers en geïntegreerde DHL-services. 

De lancering komt samen met de opening van nieuwe distributiecentra in Groot-Brittanië, Noord- en Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië.

Het nieuwe platform moet het voor webwinkeliers gemakkelijker maken om zich op internationale markten te ontwikkelen. Daarnaast moeten zakelijke klanten hun logistieke processen, van levering tot verzending, efficiënter kunnen maken en op basis van hun behoeften eenvoudiger beheren. 

Synchronisatie

Het fulfilmentplatform zorgt ervoor dat de gegevenssynchronisatie van webwinkeliers en uitvloei naar nieuwe regio's dermate eenvoudig gebeurt, dat een re-integratie niet meer nodig is. Concreet betekent dit voor e-tailers dat ze niet langer hoeven te zoeken naar nieuwe logistieke partners als ze hun internationaal bereik willen vergroten. Het platform biedt de beheerder toegang tot verschillende rapportages en ordergegevens. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk de individuele voorraad in te zien. 

Internationalisering aanbod

'Zonder naadloze en betrouwbare logistieke processen, zou de huidige e-commerce groei ondenkbaar zijn. De fysieke opslag van de bestelde goederen, hun orderpicking en verpakking, wereldwijde verzending en levering aan de voordeur of het gewenste adres van de eindklant. Dit alles is nu beschikbaar in nog meer markten vanuit één platform', vertelt Jürgen Gerdes, ceo van de Post - eCommerce - Parcel divise bij Deutsche Post DHL Group. 'Met deze verdere internationalisering van ons aanbod zullen we e-tailers nog meer kunnen helpen om in nieuwe regio's te stappen en om deel te nemen aan het succes van de wereldwijde e-commerce.'