Twinkle | Digital Commerce

CMO Boukje Taphoorn vertrekt bij bol

2024-04-25
1000562
  • [nieuws]
  • 1:20

CMO Boukje Taphoorn trekt na zes jaar de deur dicht bij platform bol. De marketingdirecteur vertrekt per 1 juli bij de Twinkle100-aanvoerder.

Taphoorn werd in de lente van 2018 aangesteld als cmo bij bol. Zij loodste het platform door een vernieuwde merkstrategie en zorgde er onder meer voor dat het uiterlijk van het platform vandaag de dag zo is als we die kennen. Op LinkedIn noemt Taphoorn onder andere de transitie van bol.com naar bol, de recente lancering van de vernieuwde mascotte billie, de duurzaamheidsstappen die het platform heeft genomen de afgelopen jaren en samenwerkingen met social media platforms als enkele hoogtepunten.

Van negen naar zes directieposities

Het vertrek van Taphoorn past binnen een verandering van de topstructuur van bol, die het bedrijf vandaag aankondigt. Het bedrijf gaat van negen naar zes directieposities. Naast Taphoorn vertrekt ook coo Vincent Weijers. Ceo Margaret Versteden – Van Duijn: ‘De toewijding die Boukje en Vincent de afgelopen jaren hebben gebracht waarderen we zeer. Hun bijdragen zijn van onschatbare waarde geweest bij het vormgeven van het succes van bol. (…) De uitstekende expertise van Boukje als topmarketeer heeft een cruciale rol gespeeld bij het versterken van de positie van bol als het sterkste retailmerk in Nederland. En onder haar leiderschap behaalde bol haar B Corp-certificering in 2023.’

Nieuwe directie

Vanaf juli 2024 bestaat de directie van bol uit zes leden: Margaret Versteden – van Duijn (Chief Executive Officer), Gert-Jan Janssen (Chief Financial Officer), Ellen Coopmans (Chief People& Officer), Oscar Hundman (Chief eCommerce Officer), Joris Scheepens (Chief Advertising & New Business Officer) and Maite Zubiaurre (Chief Product & Technology Officer).