In navolging van grote platforms als Amazon en bol.com mengt nu ook TikTok zich in het logistiek ontzorgen van handelspartners. Het bedrijf start zijn logistieke dienst ‘Fulfilled By TikTok’, om te beginnen in het Verenigd Koninkrijk.
Met Fulfilled By TikTok, kortweg FBT, kunnen verkopers hun producten door het platform laten opslaan. Orders worden door FBT verwerkt en verstuurd naar de eindklant. Daar betalen verkopers een vergoeding voor, maar ze hoeven dus niet meer naar de fulfilment om te kijken.
Handelaars die zich aanmelden bij FBT hoeven volgens TikTok niet al hun SKU’s in het magazine op te slaan. Een deel van de voorraad is genoeg. Ook kan men kiezen welke producten ze willen opslaan en verzenden via FBT. Producten die zwaarder zijn dan 30 kilogram komen niet in aanmerking.
TikTok werkt samen met verschillende logistieke partners voor FBT. Zij verwerken bestellingen en zorgen dat ze op tijd bij klanten komen.
Het bedrijf test sinds november 2022 met FBT. Het is niet bekend of TikTok dit bij succes ook in meerdere markten wil introduceren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TikTok gaat logistiek voor verkopers verzorgen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.