Coolblue is winnaar van de Omnichannel Award die gisteren werd uitgereikt door Twinkle België. Online apotheek Viata nam een onderscheiding in de categorie Pure Player in ontvangst, Luxury for Men werd geprezen als beste starter.
De Twinkle Awards werden voor de tweede keer uitgereikt. Tijdens de feestelijke avond in het Belgische Turnhout werden niet alleen webwinkels, maar ook toeleveranciers in het zonnetje gezet. De selectie van de winnaars werd gemaakt op basis van de visie van een onafhankelijke adviesraad, de opinie van de Twinkle-redactie en een online stemming. Tijdens de eerste uitreiking in 2016 won Coolblue eveneens de Omnichannel Award.
‘We maken geen onderscheid naar nationaliteit of oorsprong: iedereen die zijn diensten of producten levert aan Belgische consumenten (of webshops), kwam in principe in aanmerking voor een nominatie’, licht Twinkle België toe.
Coolblue in België
Uit de onlangs gepubliceerde Belgische variant van de Twinkle100 rolde Coolblue als een-na-grootste webwinkel bij de zuiderburen uit de bus, met een jaaromzet van 242 miljoen euro over 2016. Dit jaar maakte de retailer er stappen op het gebied van eigen bezorging en werd een Franstalige website voor de Walen geïntroduceerd; desondanks leveren de Belgische activiteiten tot nu toe nog weinig winst op. Iets meer dan een kwart van Coolblues omzet komt vanuit de zuiderburen. Runner-up voor de Omnichannel Award was het Belgische Schoenen Torfs.
Beste Pure player en Starter
Viata mag zich na gisteren 'beste pure player' van België noemen; de webwinkel van de Belgische apotheek Vanmeer won vorig jaar ook een Startersprijs bij de BeCommerce Awards 2016. De Twinkle Award voor de beste starter ging gisteravond naar Luxury for Men, dat online lifestyle producten en cadeaus voor mannen verkoopt.
Toeleveranciers
Diverse toeleveranciers vielen ook in de prijzen. PostNL, dat in België vooral in bezorging van food de laatste tijd flink aan de weg timmert, kaapte de onderscheiding voor Logistics en Distri net voor de neus van concurrent bpost weg en keerde daarmee de verhouding van de eerste editie om. Bol.com ging opnieuw naar huis met een award in de categorie Market Places, dankzij de activiteiten van 'Verkopen via bol.com', voorheen Plaza.
Onderstaand alle winnaars:
Webshops
Omnichannel: Coolblue (runner-up Schoenen Torfs)
Pure player: Viata (runner-up Vente-exclusive.com)
Starter: Luxury for Men (runner-up Rob The Gourmets’ Market)
Toeleveranciers
Payments: Mollie
Logistics & Distri: PostNL
Hosting & Domain: Combell
Creation & Development: Intracto
Digital marketing: Salesforce Marketing Cloud
Market places: Verkopen via bol.com, voorheen bol.com plaza
Platforms: Magento
Support: ING
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Coolblue, bol.com en PostNL winnen Twinkle Award België
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.