Takeaway.com verwerkte het afgelopen kwartaal 17 miljoen orders, goed voor een groei van 40 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Om komend jaar omzetgroei veilig te stellen, schroeft de maaltijdbezorger per 1 januari zijn tarieven omhoog.
Dat blijkt uit een voorbeschouwing op de cijfers van het derde kwartaal die Takeaway.com op 2 november presenteert. Nederlanders bestelden 34 procent meer in de afgelopen drie maanden. 'We hebben ons marktaandeel substantieel vergroot in onze voornaamste markten en verwachten de competitie verder achter ons te laten door onze groeiende netwerkactiviteiten', aldus een tevreden ceo Jitse Groen.
Meer commissie
Desondanks ziet de maaltijdbezorger aanleiding de tarieven voor aangesloten restaurants te verhogen. Die wijziging leidt naar verwachting tot vijf procent omzetgroei vanaf 2018, aldus Takeaway.com. 'De tarieven blijven laag in vergelijking tot andere spelers', nuanceert het bedrijf.
Sleutelrol in Europa
Het Duitse orderaantal groeide met 39 procent in het derde kwartaal; een belangrijke markt voor maaltijdbezorgers. Het komende kwartaal gaat Takeaway.com dan ook meer investeren bij de oosterburen, meldt het bedrijf. Deze maand schaakte de bezorger de Duitse vestigingen van Domino's als nieuwe klant en ziet dat als 'bevestiging van zijn sleutelrol in Europa en het succes van zijn business model'.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groeiend Takeaway.com verhoogt commissie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.