Twinkle | Digital Commerce

Koffiejongens: troost op de mat

2017-10-09
1000562
  • 1:22

Brainstormen over een ander businessidee leidde tot het ontstaan van De Koffiejongens. Tijdens de brainstorm bleek de koffie op – hoe kan dat, in het tijdperk van Bloomon en Boldking, vroegen bedenkers Corné van Drogenbroek en Walter Morriën zich af. Het resultaat: sinds april is de abonnementsdienst voor cupjes voor Nespresso-apparaten live.

Bij Dekoffiejongens.nl kun je kiezen uit drie soorten koffie in blends die de twee ondernemers zelf hebben samengesteld. ‘Wij staan voor gemak en kwaliteit. Geef aan hoeveel koffie je drinkt en krijg vervolgens de cups op jouw ritme thuis, in je brievenbus’, laat Van Drogenboek weten. Maar er zijn natuurlijk meer koffiecupverkopers op de markt. Wat maakt dit bedrijf onderscheidend? Van Drogenbroek: ‘De kwaliteit van onze koffie en de focus op abonnementen voor Nespresso geschikte koffiecups. Bovendien worden onze cupjes dusdanig verpakt dat ze door de brievenbus passen, waar je bij andere bedrijven thuis moet zijn voor een pakketlevering.’

Bestaande klanten blijken ambassadeurs voor de onderneming: zij brengen circa 30 procent van de nieuwe klanten aan. Daarnaast zet De Koffiejongens social media in voor klantenwerving. ‘We leggen online prima uit dat we het leven van onze klanten makkelijker maken. Maar voor een product als koffie is proeven toch het allerbelangrijkst. Hoe zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk mensen onze koffie proeven?’ noemt Van Drogenbroek als grootste uitdaging.

Voor logistiek en distributie werkt het bedrijf samen met PostNL: ‘Zij pakken in en versturen.’ Op de korte termijn staan onder meer een eigen espressomachine, een propositie voor de zakelijke markt en een decaf koffievariant gepland. En de verdere toekomstplannen? ‘Groeien, groeien, groeien.’