Nordstrom heeft een ‘Local’-vestiging geopend waarin geen voorraad ligt, maar waar klanten winkelen met persoonlijke stylisten. Deze personen zoeken de kleding op basis van de afspraak uit, waarna het aanbod door klanten aangevuld kan worden met artikelen uit de webshop.
Nordstrom Local is veel kleiner dan andere winkels van de keten en biedt voornamelijk services die gekoppeld zijn aan de webwinkel. Consumenten maken online, via de telefoon of in het filiaal een afspraak met een persoonlijke stylist en ze halen hun online order van Nordstrom of dochteronderneming Trunk Club ‘same day’ af, bijvoorbeeld in hun eigen auto (curbside pickup) vóór de vestiging.
Premium services
Ook zijn er diensten als een manicure service en een kleermaker die het premium gevoel van de winkel versterken. Klanten geven hun retouren af aan Nordstrom en het bedrijf biedt bezoekers verschillende dranken tijdens het shoppen met hun stylisten.
Banen geschrapt
Nordstrom heeft de afgelopen jaren flink wat verbeteringen doorgevoerd in zijn bedrijf. Daartoe behoren onder andere gratis verzending en retouren, het terugbrengen van bestelde artikelen in alle winkels (zelfs Rack-outlets), de optie reserve and try in store in de app en een gepersonaliseerde mobiele webshop. Om die reden schrapte Nordstrom begin dit jaar 106 banen in zijn klantenservice die volgens de keten overbodig zijn geworden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nordstrom opent winkel met persoonlijke stylisten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.