De Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom heeft zijn kortingsafdeling Nordstrom Rack een eigen website en app gegeven. Het nieuwe merk is direct gekoppeld aan Nordstrom’s flash fashion community HauteLook.
Nordstrom Rack bestond al enige tijd als koopjeshoek op Nordstrom.com. Nu heeft de keten besloten dat de afdeling een merk op zichzelf moet worden, om andere klanten te kunnen trekken dan Nordstrom op dit moment doet. Nordstrom Rack wordt zowel op de nieuwe site als in de app gekoppeld aan HauteLook.
Gecombineerde ervaring
De keten probeert een gecombineerde shopping experience tussen de twee merken te creëren. ‘Klanten kunnen via één login, winkelwagentje en account winkelen en rekenen af in één gecombineerde checkout’, meldt Nordstorm aan Luxury Daily. In de apps van HauteLook en Nordstrom Rack is het voor gebruikers bijvoorbeeld mogelijk om op de sites van beide merken te winkelen.
Pinterest-tags
Nordstrom pionierde in juli vorig jaar op het gebied van social media door Pinterest-tags te hangen aan een aantal schoenen en tassen in zijn stenen vestigingen. Met de Pinterest-labels geeft Nordstrom offline aan welke producten online het meest ‘gepint’ worden, en dus het populairst zijn op de Pinterest-pagina van het merk. De labels dienen als ‘social proof' voor consumenten in de stenen winkel.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nordstrom lanceert eigen koopjessite
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.