Facebook introduceert een nieuwe tool voor zijn Collection-advertenties waarmee retailers afbeeldingen uit hun printmagazine koppelen aan hun webwinkel. De ‘lifestyle templates’ bevatten diverse koopknoppen voor de artikelen op de foto.
Collection, wat in maart gepresenteerd werd als opvolger van Canvas, toont in zijn oorspronkelijke versie een video met daaronder de producten die in de video voorbij komen. Consumenten vinden met een tab op de items meer informatie in een soort eigen shopomgeving van het merk. Om te kopen worden gebruikers doorverwezen naar de webshop van de adverteerder.
Bladeren
De lifestyle templates zijn gedigitaliseerde foto’s uit de catalogus of het printmagazine van de retailer. Met een tab op de foto ziet de consument welke artikelen er op de foto staan. Ook is het mogelijk om door de volledige catalogus te ‘bladeren’. Door op ‘shop now’ te klikken gaat hij naar de externe webshop.
Wereldwijde uitrol
In de Verenigde Staten zijn ‘a dozen or so’ retailers betrokken geweest bij een test. Op de pilot lijst staan onder andere J.Crew, West Elm en Williams-Sonoma. Facebook rolt de functie volgende maand wereldwijd uit.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Facebook digitaliseert printmagazines retailers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.