Twinkle | Digital Commerce

Kleertjes.com introduceert interactief trendmagazine

2017-05-27
180101
  • 1:20

Kleertjes.com heeft een interactief trendmagazine gelanceerd van waaruit klanten de getoonde producten direct kunnen kopen. De digitale versie vervangt het papieren magazine dat de kledingwinkel sinds 2012 uitgaf.

Het eerste trendmagazine bevat inspiratie voor de lente, met spring musthaves voor kinderen, baby's en 'mommies to be' en de leukste nieuwe merken op de site.‘Het is nog een pilot, maar we krijgen nu al veel positieve reacties’, vertelt Nienke van Vliet, marketeer van Kleertjes.com, aan Twinkle.

Meer voor merkpartners
‘We hadden sinds 2012 een papieren magazine met een oplage van 200.000 exemplaren. Die plaatsten we altijd online, ter inspiratie’, vertelt de woordvoerster. ‘Sinds november hebben we een blog via magazine.kleertjes.com, een platform waarop ook dit nieuwe trendmagazine te vinden is. Met dit online magazine kunnen we onze merken én de klant veel meer bieden. Zo kunnen de merken een brand movie inzetten om hun merk onder de aandacht te brengen en kunnen wij de klant hiermee frequenter op de hoogte brengen van de nieuwste modetrends. Ook de resultaten kunnen wij door middel van een online magazine beter meten.’

Glossy
Kleertjes.com verspreidde zijn papieren glossy met de naam ‘Kleertjes’ de afgelopen jaren in de zomer en winter onder zijn klanten. Het blad stond vol met interviews, trendverhalen, winacties, aanbiedingen en een aantal terugkerende rubrieken.

Merk-dna
Het nieuwe trendmagazine moet vaker 'verschijnen'. De volgende editie komt waarschijnlijk in de zomer, als de eerste succesvol blijkt. Van Vliet: 'Daarbij wil Kleertjes.com het merk-dna nog meer kunnen laden en streeft het naar meer interactie met de moeder. Het online magazine is daar de perfecte tool voor.'