Twinkle | Digital Commerce

Webwinkelier krijgt ‘shopomgeving’ in Facebook

2017-05-28
18741054
  • [nieuws]
  • 0:58

Facebook heeft een nieuw soort advertentie gecreëerd waarin webwinkels vijftig van hun producten kunnen uitlichten. Collection wordt door het sociale medium zelf samengesteld aan de hand van de data van de adverteerder.

Collection volgt op Canvas, waarmee Facebook al een eerste koppeling tussen het assortiment van de merchant en het sociale netwerk wilde maken. Gebruikers zien hierbij na een tab op een productadvertentie een video of beeldschermgrote afbeelding van het artikel, voor een sterkere productbeleving.

Shopomgeving
Collection biedt als advertentie met - allereerst- vier producten de optie om met een tab de ‘gehele’ collectie van vijftig items te bekijken in een soort shopomgeving (in onderstaande afbeelding midden) binnen Facebook. Om een artikel te kopen wordt de gebruiker doorverwezen naar de mobiele webshop van de adverteerder.

Automatisch ingeladen
De vijftig artikelen in de ‘collectie’ worden door Facebook zelf geselecteerd uit het aanbod van de webwinkel. Dit gebeurt op basis van de voorkeuren van de adverteerder en gegevens over welke doelgroep hij wil bereiken.

Lees ook:
Social media in e-commerce: een overzicht (5-4-2016)