Bol.com is de aanvoerder in de WUA-lijst van retailers met de beste digitale klantervaring. Het bedrijf deelt de toppositie in de WUA Digital Excellence Monitor 2017 met bedrijven uit andere branches.
In het onderzoek zijn 2.423 websites in zeven branches beoordeeld door 9.950 respondenten. De branches zijn telecom, travel, retail, finance, verzekeringen, energie en automotive. Het rapportcijfer is gebaseerd op de gemiddelde score op de thema’s look & feel, aanbod en merk.
Bol.com en Coolblue vormen top-3
Bol.com pakt de winst in de retailbranche met een eindscore van 82. De top-3 wordt verder gevuld met Coolblue-shops, respectievelijk Sporthorlogecenter.nl en Laptopshop.nl. Op de overige zeven plekken van de top-10 staan Twinkle100-spelers als wehkamp, fonQ en Ikea.
Dicht bij elkaar
‘Bol.com pakt de meeste punten op het onderwerp merk, maar look & feel en aanbod gaan weer naar Coolblue’, schrijft WUA over de verdeling in de top-3. ‘Beide merken behalen vooral punten bij de onderzoeken naar elektronicaproducten. Maar de eerste drie plekken vertellen niet het volledige verhaal. De eerste negen(!) websites in dit overzicht behalen een score van 80 of meer, iets dat we bij geen enkele andere markt terugzien. Dit geeft wel aan hoe groot de strijd is die gestreden moet worden door de online verkopers en het geeft ook aan dat er blijvend stevige aandacht is voor het neerzetten.’
BCC.nl in het lijstje? Hahaha wederom een bevestiging dat je de WUA-lijst totaal NIET serieus moet nemen.