Bijna alle online shoppers in de Verenigde Staten winkelen op een digitale marktplaats. Dat blijkt uit een studie van UPS en comScore. De marktplaatsen in de VS zijn ook goed voor buitenlandse partijen; 32 procent van de Amerikaanse crossborder kopers geeft aan de retailer op een marktplaats in eigen land gevonden te hebben.
UPS en comScore vroegen vijfduizend shoppers in de VS naar hun digitale winkelgedrag, met de focus op marktplaatsen. Zij moesten minimaal twee online aankopen hebben gedaan in drie maanden tijd. Wat de studie allemaal onder ‘marktplaats’ verstaat, is verder onbekend.
Zoektocht starten
Inmiddels start 38 procent van de online kopers in de VS zijn zoektocht op een marktplaats. Dit doen zij vooral om een betere prijs te krijgen of vanwege de lagere verzendkosten en het grote aanbod. Om die redenen koopt 30 procent naar eigen zeggen meer producten op een marktplaats dan op een e-commerce site van een retailer.
Lage prijs reden voor crossborder
De lagere prijs is ook een reden om over de grens te kopen bij retailpartijen die via Amerikaanse marktplaatsen worden gevonden. Bijna de helft van de online shoppers in het onderzoek zegt crossborder te winkelen, waarvan 32 procent de buitenlandse retailer via een Amerikaanse marktplaats vindt.
Amazon
Amazon wordt aangeduid als de populairste in zijn soort; 90 procent van degenen die wel eens op een marktplaats koopt, winkelt bij Amazon.com. In 2016 was dit nog 70 procent.
In Twinkle 6-2017 (verschijnt op 20 juni) lees je over de platformstrategievisie van Cor Molenaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Een derde crossborder kopers VS vindt retailer via marktplaats
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.