Nordstrom zag zijn online orders het afgelopen jaar met 45 procent groeien. Tijdens het vierde kwartaal van 2016 verdiende de Amerikaanse keten van luxe warenhuizen een kwart van zijn omzet met online verkoop.
Nordstrom noteerde het afgelopen kwartaal 1,062 miljard dollar omzet uit e-commerce: 11,7 procent meer dan het vierde kwartaal van 2015. Tegelijkertijd zag de retailketen de laatste maanden de opbrengsten uit zijn winkels dalen met 6,6 procent; 5,9 procent op jaarbasis.
Kleding reserveren
In het kader van zijn omnichannel-aanpak lanceerde Nordstrom een nieuwe functionaliteit in zijn app: reserve and try in store, waarbij klanten artikelen online kunnen reserveren; ze krijgen dan binnen twee uur een berichtje van Nordstrom dat de artikelen klaar hangen in de winkel. Ook kunnen klanten in de winkel een artikel dat niet in de juiste kleur of maat aanwezig is, snel online bestellen via een scanfunctie in de app.
Omnichannel
Uit cijfers van Nordstrom in 2015 bleek al dat e-commerce een vijfde van het totale inkomen van de retailer bedroeg. In dat jaar experimenteerde Nordstrom ook met de combinatie tussen online en offline via een curbside pickup-dienst, waarbij klanten hun orders op parkeerplaatsen van filialen konden afhalen. Nordstrom zette eerder Instagram in bij zijn online verkoop.
Nordstrom ziet e-commerce groeien, winkelbezoek dalen
2017-02-27T13:47:00
2017-05-28
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nordstrom ziet e-commerce groeien, winkelbezoek dalen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.