Twinkle | Digital Commerce

Nordstrom test curbside afhalen bij twintig winkels

2017-05-27
180101
  • 1:20

Nordstrom voert een pilot uit met ‘curbside pickups’ van online bestelde artikelen. Bij twintig van de driehonderd fysieke winkels in de Verenigde Staten kunnen klanten hun orders afhalen op de parkeerplaats, zonder de auto te verlaten.

Nordstrom startte al in 2008 met een click & collect programma voor zijn vestigingen in de VS. Dit wordt nu in een aantal filialen uitgebreid met afhalen op de stoep. Na een desktop-bestelling - de optie is niet beschikbaar voor mobiele orders - krijgt de Nordstrom-klant een telefoonnummer toegestuurd dat hij kan bellen om een afhaalafspraak in te plannen.

Speciaal parkeervak
Bij het gekozen filiaal krijgt de klant een parkeerplaats toegewezen waar hij kan wachten op zijn bestelling. Een medewerker van de winkel komt deze vervolgens brengen. Het verlaten van de auto is voor de klant dus niet meer nodig.

Nordstrom test de optie de komende tijd bij een aantal vestigingen, zo meldt Internet Retailer. Aan de hand van de reactie van consumenten wordt het programma eventueel uitgebreid naar alle winkels.

Target en Sears
In de VS staat curbside afhalen voor retailers nog in de kinderschoenen. De optie wordt vaak toegepast door aanbieders van online boodschappen. Target pionierde er vorig jaar mee in San Francisco. Het bedrijf maakt gebruik van een app, met de toepasselijke naam Curbside. Of Nordstrom zijn eigen optie in huis of net als Target door externen heeft laten ontwikkelen, is niet bekend. Bij warenhuisketen Sears is het zelfs al mogelijk om producten op de stoep te retourneren.