Instagram heeft een nieuwe feature geïntroduceerd voor de shoppingfunctie in de Verenigde Staten. Met ‘Drops’ kunnen verkopers hun nieuwe producten op het platform onder de aandacht brengen in de dagen voorafgaand aan de lancering.
In de Instagram app krijgen deze zogeheten product ‘drops’ een eigen plek in het shop tabblad. Het gaat met name om producten die in beperkte oplage of voor een korte periode beschikbaar zijn. Op die manier kunnen verkopers in korte tijd een buzz creëren. Gebruikers van de app kunnen zich aanmelden om reminders te ontvangen zodra een product beschikbaar is en kunnen het product dan ook binnen de app kopen via de Checkout functie.
Checkout
Die Checkout-functie, waarmee je direct aankopen kunt doen binnen de app, werd overigens vorig jaar pas geïntroduceerd door Instagram. De functie was beperkt beschikbaar bij enkele grote merken die actief zijn in de Verenigde Staten. Momenteel is die functie daar al beschikbaar voor alle verkopers. Zowel Checkout als Drops werken voorlopig nog alleen in de VS. Wel heeft Instagram aangekondigd Checkout op termijn in andere landen beschikbaar te maken.
Met de uitbreiding van de shop gaat Instagram de concurrentie aan met platforms als Etsy en Redbubble en hoopt een direct-to-consumer launchpad te worden voor influencers die merchandise verkopen en kleine eenmanszaken.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Instagram voegt nieuwe shop-feature toe met ‘Drops’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.