Instagram opent zijn shopping-functie voor een grotere groep. Op die manier kan zo’n beetje iedereen – van influencers tot kleine webshopeigenaren – producten rechtstreeks vanaf zijn of haar profielpagina verkopen.
Het sociale medium kondigde dat dinsdag aan, zo weet Business Insider. Vanaf 9 juli kunnen gebruikers een aanvraag indienen om Instagram Shopping te gebruiken. Het is wel van belang dat het een business- of creator-account betreft, persoonlijke accounts kunnen geen aanspraak maken op de functie. Instagram versoepelt ook de vereisten die nodig zijn om in aanmerking te komen voor de Shopping-feature.
Met de uitbreiding gaat Instagram de concurrentie aan met platforms als Etsy en Redbubble en hoopt een direct-to-consumer launchpad te worden voor influencers die merchandise verkopen en kleine eenmanszaken.
Instagram Shopping werd gelanceerd in 2018. Met de functie kunnen klanten aankopen doen bij merken, zonder de app te verlaten. In een onderzoek uit 2019 gaf een derde van de ondervraagde Instagramgebruikers aan iets gekocht te hebben via het platform.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Instagram breidt Shopping-functie uit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.