Shazam maakt producten in Nederlandse media voortaan direct shoppable. Het bedrijf breidt zijn samenwerking met digitaal mediaexploitant Semilo uit om reclame-uitingen op tv, in magazines en productetiketten scanbaar te maken voor consumenten.
Shazam, dat oorspronkelijk was ontwikkeld om muziek overal te herkennen, zag in 2013 al brood in productherkenning op tv. Afgelopen zomer kwam een concrete tool voor image recognition, waarmee consumenten fysieke productafbeeldingen van merken scannen en het item digitaal kopen.
Shazam Connect
De scanoptie - gepresenteerd als Shazam Connect - was echter alleen voor de Amerikaanse markt beschikbaar. Nu is ook Nederland aan de beurt. ‘Directe interactie met een advertentie in een glossy magazine of een landelijk dagblad, de mogelijkheid een toegangsbewijs of informatieleaflet een extra laag mee te geven, dat is wat Shazam betekent en doet’, schrijft partner Semilo in een persbericht. Shazam en Semilo werkten eerder alleen samen voor muziekherkenning.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Shazam maakt producten in Nederlandse media shoppable
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.