Softwarebedrijf en video-start-up Appiness heeft aangekondigd een reclame op de Belgische televisie interactief te maken. Via productherkenning in de app Spott kunnen consumenten nu direct producten uit de reclame bestellen.
De Belgische start-up Appiness maakte eerder Belgische televisieprogramma’s van omroepen VTM en RTL interactief voor de consument door producten uit de programma’s herkenbaar te maken in hun app Spott. De app herkent producten in bewegend beeld en toont de producten in de bijbehorende webshop.
Interactieve reclame
Consumenten die de app op mobiele apparaten geïnstalleerd hebben, worden binnenkort bij het zien van de reclame van de Belgische kledingketen JBC gelijk doorgelinkt naar JBC’s webshop. Bij de artikelen die bestelbaar zijn, laat de app witte bollen zien waarop geklikt kan worden.
Shoppable commercial
Eerder kon al geshopt worden tijdens het kijken van video’s door het vertonen van artikelen naast de filmpjes waarin ze voorkomen. YouTube faciliteert deze optie voor diverse bedrijven. Ook bestaan er verschillende apps waarmee artikelen uit bijvoorbeeld folders herkend kunnen worden. Productherkenning in videobeelden via een app is echter enigszins - Shazam sprong al in dit gat - nieuw op de consumentenmarkt; Appiness wil de app zo gauw mogelijk internationaal uitbrengen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Appiness maakt televisiereclame shoppable via app
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.