Coolbue heeft deze sinterklaasperiode 103 procent meer omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. ‘De laatste dagen voor Sinterklaas is het altijd ontzettend druk, dit jaar is dat extreem’, aldus ceo Pieter Zwart. ‘Extra ploegen worden ingezet om alles op tijd buiten de deur te krijgen.’
Coolblue groeit al jaren harder dan de markt, met 40 tot 50 procent op jaarbasis. De sinterklaasomzet is dit jaar zelfs ruim twee keer zo hoog als vorig jaar (plus 103 procent), het bijbehorende pakketvolume steeg met 104 procent.
Thuiswinkel.org: 15 procent groei
Ter vergelijking: Thuiswinkel.org liet vanochtend weten dat de totale online bestedingsgroei in deze sinterklaastijd 15 procent is. Bol.com gaf vorige week te kennen 50 procent meer cadeaubestellingen te verwerken dan vorig jaar.
Stunt
Coolblue baarde vier dagen voor pakjesavond opzien met een pr-stunt. Daarin was dinsdag een hoofdrol weggelegd voor Sinterklaas, die jaarlijks ‘ad sinterim’ aan het managementteam van het bedrijf wordt toegevoegd. Of en hoeveel de stunt heeft bijgedragen aan de omzet in de afgelopen dagen is niet duidelijk.
Lees ook:
- Coolblue op koers voor half miljard euro jaaromzet (16 september 2015)
- Online eindejaarspiek het hoogst bij retailers met winkels (3 december 2015)
Ai en bol.com maar met 50% gegroeid...
Wel 50% groei op iets andere schaal...
@Stang65 Dat valt wel mee volgens mij. Bol had in 2014 680 miljoen euro omzet, Coolblue gaat dit jaar naar eigen zeggen richting 500 miljoen +. Coolblje groeit fors harder en gaat naar mijn idee Bol snel inhalen.
Alleen maar respect voor dit bedrijf. Ze gaan Bol.com binnen 2 jaar vast en zeker inhalen. Wat een prestatie!!