Twinkle | Digital Commerce

Otto komt met eigen ‘koopknop’ voor apparaten

2017-05-27
180101
  • 1:15

Otto introduceert zijn eigen variant op de Dash-button van Amazon: de Otto-Produktassistent. Duitse consumenten kunnen door de ‘knop’ te verbinden met de smartphone extra producten voor hun koffiezetapparaat bestellen of contact opnemen met de klantenservice.

Anders dan de Dash-button van retailgigant Amazon, worden producten niet direct met één druk op de knop besteld. De ‘button’ bevat near field communication (nfc) technologie, waardoor de knop in verbinding kan staan met smartphones, schrijft Online Händler. Zo kunnen Duitsers bijpassende producten bestellen voor hun koffiezetapparaat, de machine die als eerste testobject fungeert.

Klantvragen
Onder de artikelen zijn reinigingsproducten, onderdelen, koffiecups en koffiepads. Via nfc kunnen consumenten ook de klantenservice van Otto bereiken voor apparaatgerelateerde vragen: ‘welke ontkalker heb ik nodig?’ of ‘hoe kan ik de waterfilter vervangen?’

‘Het gaat goed’
Otto zag zijn omzet in de eerste zeven maanden van boekjaar 2015/2016 met 7 procent stijgen naar 1,34 miljard euro. ‘Het gaat zeer goed met ons’, meldt woordvoerder Alexander Birken aan Textilwirtschaft. ’De omzet uit meubelverkoop groeide zelfs met dubbele cijfers.’

Advertenties op Otto.nl
Op Otto.nl draaien sinds begin dit jaar advertenties van externe partijen dankzij een samenwerking met Triad Retail Media. De Nederlandse voorman Bas Oudejans vertelde aan Twinkle dat Otto de eerste grote klant is in Nederland. Otto laat zowel de verkoop als de productie en operations van alle campagnes over aan Triad.

Lees ook:
Amazon wil koopoptie koppelen aan allerlei apparaten (9-11-2015)