Zalando herstructureert zijn klantenserviceorganisatie. Hierdoor verdwijnen zo’n 450 banen in Berlijn. Dat bevestigt het bedrijf tegenover de Berliner Zeitung.
Momenteel werkt Zalando met drie interne klantenserviceteams en meerdere externe partners. Die interne afdelingen worden opgeheven. Daarvoor in de plaats komt één nieuwe interne afdeling met ongeveer 200 medewerkers. Deze afdeling gaat zich richten op complexere klantvragen, zoals fraudegevallen. Veelvoorkomende vragen over bijvoorbeeld bestellingen blijven beantwoord worden door externe partijen.
Volgens Zalando belemmert de huidige werkwijze het leveren van consistente kwaliteit aan klanten. Met de nieuwe structuur wil het bedrijf daarin verbetering brengen. Werknemers die hun baan verliezen, mogen solliciteren op de nieuwe functies. Zalando is van plan om tegen het einde van de zomer zo’n 200 mensen opnieuw aan te nemen, zo stelt het bedrijf tegen de lokale media.
De reorganisatie maakt deel uit van een bredere strategie om de klantenservice efficiënter in te richten. Het bedrijf voert hierover gesprekken met medewerkers en vakbonden om tot goede afspraken te komen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando schrapt 450 banen door wijziging klantenservice