Crowdfox, dat vanuit Duitsland heel Europa wil bedienen, lanceert vandaag officieel zijn online winkelplatform. Het bedrijf houdt geen producten op voorraad en belooft shoppers dat ze nergens goedkoper uit zijn. Zij betalen entree voor toegang tot het platform.
Een paar maanden geleden, toen de eerste berichten over Crowdfox naar buiten kwamen, werd de startup nog veel vergeleken met het Amerikaanse Jet.com. Dat bedrijf - wel voorraadhoudend - is inmiddels echter gestopt met zijn abonnementsmodel.
Abonnement
Crowdfox vraagt 4,99 euro per maand of 49,99 euro per jaar aan shoppers. Als de besparingen lager uitvallen dan het betaalde abonnementsgeld, betaalt Crowdfox het verschil terug. Het aanbod komt geheel van externe partijen. Zij hoeven niet te betalen voor opname en ze zijn ook geen commissie kwijt bij een verkoop.
Big data
Aan Twinkle vertelde hoofd marketing Daniel Koller dat twee jaar aan Crowdfox is gewerkt. Net als Jet.com claimt het bedrijf goedkoper te zijn dan de rest van het online speelveld, door handig gebruik te maken van big data. Crowdfox (pay-off: 'Betaal nooit 100 procent') start vandaag met een Duits en een pan-Europees verkoopplatform. Uit een mail aan mensen op de gastenlijst:
Koller noemde Nederland eerder ‘een interessante markt’ om op termijn specifiek te gaan bedienen.
Eerlijk alternatief
Het ontbreekt Crowdfox, dat zelf technologie ontwikkelde om shoppers de beste deals voor te kunnen schotelen, niet aan ambitie. Het bedrijf presenteert zich (pdf) als ‘de Europese concurrent van Jet.com' en als ‘het eerlijke alternatief voor Amazon & Co’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Duitse Amazon-uitdager Crowdfox van start
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.