Twinkle | Digital Commerce

Amazon stop met lokale aanbiedingen

2017-10-05
181101
  • 1:09

Amazon trekt op 18 december de stekker uit zijn daily deals service Amazon Local. Het platform vol dagelijkse aanbiedingen zou bijna vijf jaar na de lancering niet meer aanslaan bij consumenten.

Amazon startte met het aanbiedingen van dagelijkse deals in 2011. De pure player haalt de aanbiedingen van externe websites, zoals LivingSocial, en biedt consumenten zo voor een bepaalde tijd korting op producten. Zowel online als in de mobiele applicatie zijn de deals na genoemde datum offline.

Wildgroei van aanbiedingen
Volgens nieuwssite Inc zouden consumenten de deals zat zijn nu er veel meer aanbieders van dagelijkse deals op de markt zijn. Marktleider Groupon kondigde vrij recent aan duizenden werknemers te ontslaan vanwege het sluiten van een aantal van zijn markten. Amazon laat zelf niets weten over de reden van sluiting. Het bedrijf zegt ‘geleerd te hebben’ van zijn dienst.

Gesloten
Het is niet de eerste service die Amazon van het toneel laat verdwijnen. Eerder sloten Amazon Destinations, een hotel booking service van slechts een paar maanden oud, Amazon Webstore, waarop kleine ondernemingen een eigen winkel konden openen, Amazon WebPay, een peer-to-peer betaalplatform, en - vrij recent - Amazon Product Ads, een programma waarmee webwinkeliers gericht verkeer van Amazon naar hun eigen sites konden sturen, en Amazon Register, een card reader waarmee mobiel betaald kon worden.