Google sluit de twee magazijnen van zijn same day delivery dienst Google Shopping Express. De zoekgigant bezorgde direct aan de consument vanuit de hubs in San Francisco en Mountain View. Nu levert het bedrijf alleen nog vanuit de winkels van retailpartners.
Google heeft moeite om zijn Shopping Express-dienst succesvol te maken, nu de bezorgmarkt in de Verenigde Staten drukker wordt door startups en Amazon zijn logistieke diensten steeds verder vernieuwd, schrijft Recode. Daarom zou Google zijn strategie hebben aangepast, melden bronnen van de nieuwswebsite.
Schakel
De zoekgigant introduceerde Google Shopping Express in 2013 als schakel tussen de fysieke winkels van retailers en de consument. ‘Of je nu behoefte hebt aan pretzels of het spel Monopoly nodig hebt, Google Shopping Express biedt laagdrempelige same day delivery vanuit een aantal van jouw favoriete lokale winkels’, omschreef Google de dienst destijds op zijn website.
Kortere lijn
De genoemde hubs werden geopend om bepaalde producten van partners zelf al op voorraad te hebben. Daardoor kon de bezorging aan consumenten nog sneller verlopen. Google geeft geen specifieke reden waarom de hubs worden gesloten.
Bufferbox wijkt voor Shopping Express
Het is niet de eerste keer dat Google van richting verandert in zijn bezorgactiviteiten. Begin 2014 stopte het bedrijf al met de één jaar oude kluisjesdienst Bufferbox om zich meer te kunnen richten op de bezorging van artikelen met Google Shopping Express.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Google sluit magazijnen van same day bezorgdienst’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.