Twinkle | Digital Commerce

Ronald Metselaar van Kiala naar Arvato Bertelsmann

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:19

Ronald Metselaar vertrekt na bijna zes jaar als verkoopdirecteur bij Kiala in Nederland. In het nieuwe jaar gaat hij aan de slag als director business development bij Arvato Bertelsmann. Hij krijgt daar naar eigen zeggen opnieuw de kans om ‘te ontwikkelen, te bouwen en te ontdekken’.

Metselaar was de afgelopen jaren het Nederlandse gezicht van Kiala, dat een netwerk van afhaalpunten bouwde in ons land. In een e-mail aan relaties schrijft hij een voldaan gevoel aan zijn dienstverband over te hebben gehouden; Kiala is een begrip geworden. Op white-label basis stond het bedrijf ook aan de wieg van de click & collect services van onder andere De Bijenkorf, V&D en Bol.com (bij Albert Heijn).

UPS Access Points
Met de overname door UPS in 2012 kwam een eind aan de zelfstandigheid van het Belgische Kiala. Afgelopen zomer werd bekend dat alle Kiala-punten in Europa worden omgedoopt tot UPS Access Point en dat de verschillende pakketnetwerken met elkaar worden verbonden.

Arvato Bertelsmann
Metselaar geeft aan dat Kiala onder de vleugels van UPS verder door zal groeien. Zelf gaat hij bij Arvato Bertelsmann een nieuwe uitdaging aan. Hij gaat de  ‘hoogwaardige operationele en logistieke oplossingen’ van het Duitse bedrijf onder de aandacht brengen van en afstemmen op de Nederlandse e-commerce markt.

Afterpay en Netrada
Begin dit jaar nam Arvato de Nederlandse betaaldienstverlener Afterpay over. Even daarvoor werd bekend dat Arvato grote delen van de Duitse e-commerce dienstverlener Netrada had ingelijfd