De Online Drogist heeft WhatsApp toegevoegd als klantcontactkanaal. Volgens medeoprichter Joachim de Boer is de webdrogist de eerste speler uit de Twinkle100 die whatsappt met klanten, in beginsel reactief. ‘Misschien dat we er later ook actief mee gaan communiceren.’
Op Deonlinedrogist.nl staat een 06-nummer dat klanten kunnen toevoegen om te whatsappen met de webwinkel. Op werkdagen krijgen ze tussen negen uur ’s ochtends en negen uur ’s avonds antwoorden. De Boer: ‘WhatsApp wordt immens veel gebruikt. Wij willen onze klanten optimale service bieden. Eén plus één maakt twee: WhatsApp mag volgens ons dan ook niet ontbreken als klantcontactkanaal.’
Mobiele chat
De Boer verwacht dat met name jongeren contact zullen zoeken via WhatsApp: ‘We boden nog geen chat-optie op mobiele apparaten, dus dit biedt uitkomst. We zullen voorlopig alleen vragen beantwoorden via WhatsApp, maar het is denkbaar dat we later ook updates zullen sturen naar klanten waarmee we al eens contact hebben gehad via dit medium.’
Connector
Klantenservicemedewerkers van De Online Drogist krijgen WhatsApp-berichten binnen zoals ze ook de on-site chat-berichten voorgeschoteld krijgen. ‘In ons support systeem ziet het er hetzelfde uit’, aldus De Boer. ‘Daar hebben we zelf een connector voor gebouwd. Het is gelukkig niet zo dat er één persoon de hele dag met een speciaal WhatsApp-mobieltje rondloopt.’
Met een online omzet van 11,3 miljoen euro in 2013 is De Online Drogist de nummer 74 in de Twinkle100.
Zie ook: Essent breidt klantenservice uit met WhatsApp-dienst (7 juli 2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De Online Drogist whatsappt met klanten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.