Twinkle | Digital Commerce

Essent breidt klantenservice uit met Whatsapp-dienst

2017-05-27
180101
  • 1:19

Klanten van Essent kunnen hun vragen aan de energieleverancier nu ook stellen via Whatsapp. Essent test zijn nieuwe klantenservicedienst in een twee maanden durende pilot en claimt dit als ‘eerste grote bedrijf in Nederland’ te doen.

De klantenservice is op werkdagen tussen negen uur ’s ochtends en vijf uur ’s middags bereikbaar via Whatsapp. De eerste resultaten van de proef zijn volgens socialmediamanager Ienke de Vrieze positief: ‘Uit de eerste tientallen contacten blijkt dat de overgrote meederheid erg tevreden is over de gesprekjes via de app.’

Telefoonnummer downloaden
Op de mobiele contactpagina van Essent staat een link naar de Whatsapp-dienst. Via deze link worden de telefoongegevens van Essent door de smartphone van de klant gedownload, waarna een Whatsapp-berichtje kan worden gestuurd. Twinkle had op deze manier binnen twee minuten een reactie op zijn vraag. Als de dienst - bij succes - volledig wordt uitgerold streeft Essent naar 'een eerste contact binnen 1 uur, net als bij onze andere webcarekanalen', zegt het bedrijf. 

Telefoon, social media en Whatsapp
De Whatsapp-dienst is een uitbreiding van de mogelijkheden die Essent al bood om als klant de energieleverancier te bereiken. Het telefoonnummer is voor 35 eurocent per gesprek te bellen, Whatsapp is vanzelfsprekend gratis, net als het sturen van een tweet of Facebook-bericht.

Modewebshop Kenzaa
De Amsterdamse modewebshop Kenzaa gebruikt Whatsapp ook al als communicatiemedium voor zijn klanten. Anders dan bij Essent staat het telefoonnummer van het bedrijf op de homepage en dienen consumenten het nummer zelf in hun Whatsapp-omgeving te plaatsen.