Twinkle | Digital Commerce

De Nieuwe Zaak stopt met retailtak

2017-05-27
180101
  • 1:46
De Nieuwe Zaak stopt met zijn retailtak waarin het de afgelopen vijf jaar diverse webshops runde. De online winkel van Miss Lipgloss behoort onder andere tot de projecten die nu uit de lucht worden gehaald.
 
‘We gaan inderdaad stoppen met onze retailtak’, vertelt een woordvoerster van De Nieuwe Zaak aan Twinkle. 'De overdracht of sluiting van onze shops is een logische stap. Om echt succesvol te kunnen zijn in de exploitatie van een webwinkel is een duidelijke focus nodig en moet de organisatie volledig zijn ingericht op online retail. Het heeft minder prioriteit voor ons gekregen. We willen ons volledig kunnen blijven richten op de goede service naar onze andere klanten toe. De webshops die we nog hebben worden binnenkort gesloten, te beginnen met de winkel van Miss Lipgloss. Zij gaf zelf ook al aan dat haar focus minder op retail ligt. Serviesshop.com is nog tot half december open.'

Naast deze twee winkels opende De Nieuwe Zaak Retail in de loop der jaren onder andere Bloemenzaak.nl, Kerstpakkettenshop.com, Cookoutshop.nl en een webwinkel voor Jan des Bouvries.

‘Teveel tijd en energie’
Op Misslipgloss.nl meldt eigenaar en beauty blogger Cynthia Schultz dat haar online winkel gaat sluiten: ‘Een shop runnen kost ongelooflijk veel tijd en energie, en geloof me ook als ik zeg dat een webwinkel niet zo één, twee, drie iets oplevert. Mijn blog is altijd nummer één en daar steek ik de meeste tijd in. Als je niet kan focussen op datgene wat je leuk vindt, moet je keuzes maken over wat je wil met je tijd.’

Joint venture
De social commerce onderneming Shop.misslipgloss.nl was een joint venture van De Nieuwe Zaak en Miss Lipgloss. Een samenwerkingsvorm waarin De Nieuwe Zaak niet alleen faciliteerde, maar ook mee ondernam. `Normaal gesproken hebben onze partners eigen distributiekanalen, producten en voorraad', zei Keurentjes vorig jaar in een interview met Twinkle. `Maar bij Miss Lipgloss is dat niet het geval. Daarom kozen we voor deze vorm, waarin we allebei onze eigen specialiteiten als ondernemer inzetten. Wij hebben verstand van e-commerce en zij heeft verstand van beauty.'

Lees ook:
- Vijf gestopte webwinkeliers over hun ervaringen (11-9-2014)