Twinkle | Digital Commerce

Brandkids breidt aanbod uit met sieraden van Lucardi Juwelier

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:10
Brandkids heeft zijn assortiment uitgebreid met sieraden voor kinderen. Daartoe sloot het een samenwerking met Lucardi Juwelier. De juweeltjes kunnen worden omgeruild en geretourneerd in de fysieke winkels van de juwelier.
 
‘Lucardi is een zeer professionele retailorganisatie die haar IT perfect voor elkaar heeft’, legt Hans Lormans, mede-oprichter van Brandkids, de samenwerking uit. ‘Daardoor konden we onze systemen vergaand integreren, waardoor klanten die via Brandkids sieraden kopen ook probleemloos kunnen ruilen en retourneren via de Lucardi-filialen in heel Nederland. Dat is een mooie uitbreiding op de retourservice die we al hebben.’ 

SanomaVentures
Het Haarlemse Brandkids, begin 2013 gelanceerd, is een webwinkel met een assortiment van 30 merken, waaronder IKKS, Noppies en Tommy Hilfiger. De merken hebben allemaal een eigen ‘brandshop’ op Brandkids.nl, waarop de complete collectie kan worden getoond. De gewenste items bij de verschillende shops komen terecht in een centraal winkelmandje. Bij de start ontving het bedrijf een investering van SanomaVentures, vooral voor marketingdoeleinden.

B2c en c2c
Brandkids.nl is behalve een plek voor nieuwe kleding ook een outlet-kanaal voor fashionlabels (b2c) en een marktplaats waarop consumenten zelf items kunnen verkopen (c2c). Het bedrijf heeft internationale dedicated webshops voor de Belgische (.be), Duitse (.de) en algemene internationale markt (.com). In Duitsland heeft het bedrijf een fysieke vestiging die binnenkort van Düsseldorf naar Berlijn verhuist.