Twinkle | Digital Commerce

De Nieuwe Zaak Retail opent Bloemenzaak.nl

2017-11-08
298179

De retailtak van De Nieuwe Zaak heeft samen met Fleurtiek de webwinkel Bloemenzaak.nl in de lucht gebracht. Het is de zesde webwinkel die De Nieuwe Zaak Retail exploiteert. Volgende maand komen daar webwinkels voor Jan des Bouvrie en blogger Miss Lipgloss bij.

Dat vertelt Johan Keurentjes, directeur van De Nieuwe Zaak Retail, aan Twinkle. Bloemenzaak.nl werd gebouwd op ecManager, het eigen e-commerce platform van De Nieuwe Zaak. Het bureau draagt zorg voor het runnen van de site en voor de marketing, terwijl Fleurtiek tekent voor het assortiment en de fulfilment van orders.

Fleurtiek
Fleurtiek exploiteert de bloemenzaken op Schiphol en bezorgt daarnaast bloemen voor zakelijke klanten in de regio Amterdam. Met Bloemenzaak.nl zet het bedrijf zijn eerste stappen op de consumentenmarkt. De boeketten, ook aangeboden in combinatie met tal van persoonlijke cadeaus, worden gemaakt in een binderij te Lijnden bij Amsterdam. Dat maakt Bloemenzaak.nl volgens Keurentjes uniek: ‘Bij veel andere besteldiensten wordt het boeket gemaakt in een winkel in de buurt van de ontvanger. Je kunt dan als verzender geluk of pech hebben.’

Vaasgarantie
Bloemenzaak.nl, wil Keurentjes maar zeggen, heeft altijd alle gewenste bloemen op voorraad en kan de kwaliteit garanderen. De boeketten worden door het land vervoerd in speciaal vervaardigde plastic bakken, waar geen water uit kan lopen. Kopers krijgen een ‘zeven dagen vaasgarantie’:



Online omzetaandeel
Volgens De Nieuwe Zaak zit er veel toekomst in de webverkoop van bloemen, omdat driekwart van de Nederlanders nog nooit een boeket kocht op internet. Het online omzetaandeel in de categorie zou nog slechts 1 procent bedragen.

Jan des Bouvrie en Miss Lipgloss
Bloemenzaak.nl is de zesde webwinkel die De Nieuwe Zaak Retail exploiteert, na  Kerstpakkettenshop.com, Kerstboombezorgen.com, Cookoutshop.nl, Neema.nl, en het als Shopservies.nl gestarte Serviesshop.com. Volgens Keurentjes worden volgende maand webwinkels geopend voor Jan des Bouvrie en blogger Miss Lipgloss. Voor die laatste webwinkel gaat De Nieuwe Zaak zelf cosmetica inkopen en op voorraad houden, een nieuwe stap in de ontwikkeling van de retailtak van het bureau.