Twinkle | Digital Commerce

Jumbo-medewerkers testen online boodschappendienst

2017-05-27
180101
  • 1:18
Een aantal Jumbo-medewerkers in Den Bosch en Amersfoort test sinds twee weken de online boodschappendienst van het supermarktbedrijf. Dat vertelt logistiek directeur Karel de Jong aan De Gelderlander.

De medewerkers kregen de opdracht om hun boodschappen in de nog niet gelanceerde webwinkel van Jumbo te doen. Of zij de orders ook direct kunnen ophalen bij afhaalpunten in Jumbo-winkels is onbekend.

Eerst afhalen
Jumbo start binnenkort met online verkoop. Daarbij leunt het bedrijf primair op afhaalpunten in de winkels van de keten. Onder de naam 'solo pick-up' komen er daarnaast losse afhaalpunten. Thuisbezorging, zo vertelde directeur vastgoed en ondernemerszaken Jan Heuving vorige maand op een congres, staat voor de langere termijn op de planning: ‘Ik denk dat er nog wel twee jaar overheen gaan eer we home delivery gaan aanbieden, maar het is zeker onderdeel van onze strategie. Hoe we bezorgen logistiek mogelijk gaan maken is vooralsnog onduidelijk’, zei Heuving eerder tegen Twinkle.

Fulfilment in Den Bosch
De orders worden straks verzameld in Jumbo’s E-Fulfilment Center in Den Bosch. Naarmate meer winkels worden aangesloten op het afhaalnetwerk, zullen er nieuwe EFC’s op andere plekken in het land bijkomen. Vanuit de EFC’s worden ook de stand alone afhaalpunten beleverd. ‘Die zullen echter zeer beperkt in aantal zijn’, zei Heuving.

Geheimhouding
Jumbo informeerde zijn leveranciers in augustus over de concrete e-commerce plannen. De supermarktketen hield de inhoud van zijn project lange tijd uiterst geheim voor de buitenwereld. Over de precieze opening van de webshop zei Heuving dat deze ‘waarschijnlijk’ in het laatste kwartaal van dit jaar valt.