Twinkle | Digital Commerce

‘Jumbo brengt leveranciers op de hoogte van online plannen’

2017-05-27
180101
  • 1:20

Jumbo Supermarkten heeft zijn e-commerce plannen met zijn belangrijkste leveranciers gedeeld. De supermarktketen wil met de kerst zijn online verkoop volledig op de rit hebben en bereidt zijn partners nu alvast voor.

Dat meldt Distrifood op basis van diverse bronnen. Een woordvoerder van Jumbo bevestigt het bestaan van de gesprekken aan de nieuwssite, maar kon geen verdere details geven. Volgens de bronnen is het een kwestie van weken voor de supermarktketen van start gaat met e-commerce. Topman Frits van Eerd noemde begin dit jaar al de maand september voor de introductie.

Uiterst geheim
Jumbo houdt de precieze openingsdatum van zijn webshop en de inhoud van zijn plannen al geruime tijd uiterst geheim voor de buitenwereld. In meerdere, eerder gevoerde gesprekken met Twinkle liet de supermarktketen zich ook niet uitgebreid uit over e-commerce. ‘Jumbo kiest voor een multichannel strategie. In 2014 zullen meerdere varianten van online verkoop worden opgestart en uitgerold, zoals afhaalpunten in de winkels van Jumbo en externe pick up points. Of, waar en wanneer deze worden geopend, doen wij nog geen uitspraken’, is het enige dat de woordvoerder eind juni kon melden na vragen over een vermeend afhaalpunt in Son en Breugel.

Gebakservice
Jumbo, achter Albert Heijn de tweede supermarktketen van Nederland, biedt al jaren een foto- en een gebakservice aan op Jumbosupermarkten.nl. Verdere initiatieven in online verkoop bleven uit. Jumbo investeerde begin 2012 wel fors in zijn online service, wat de supermarktketen een Dutch Interactive Award opleverde. Er kwamen onder andere een fanpagina op Facebook, een mobiele receptapplicatie en een interactief wijnblog.