Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp geeft restpartijen tweede leven

2017-05-27
504266
  • 1:03

Wehkamp heeft zich aangesloten bij ‘slow fashion movement’ i-did. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt maken van bestaande kledingstukken andere producten, zoals een tas van een broek. De producten worden binnenkort onder het eigen merk weer verkocht.

‘Alleen al in Nederland wordt er jaarlijks meer dan 240 miljoen kilo kleding weggegooid. Ook bij wehkamp blijft er na elk seizoen kleding over die niet is verkocht. Omdat dit artikelen zijn waar niets mis mee is, zijn wij op zoek gegaan naar een duurzame oplossing’, schrijft het webwarenhuis in een persuitnodiging.

Wehkamp’s OWN
Op 15 oktober wordt het 'MVO-atelier' van i-did opengesteld. Geïnteresseerde media kunnen dan zien hoe designers en naaisters van i-did de artikelen van Wehkamp (de extensie .nl is uit de merknaam verdwenen) omvormen tot ‘nieuwe fashionable items voor de wehkamp’s OWN collectie’.

Vakopleiding
Met i-did stapt Wehkamp in een trend die wel refashion, redesign of upcycling wordt genoemd. De slow fashion partner verlengt de levenscyclus van modeartikelen ‘waar anders niks mee gedaan zou worden’, aldus Wehkamp. Dat doet i-did met mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Zij kunnen een vakopleiding tot kleermaker volgen.