Meer dan de helft van het verkeer aan Britse webwinkels komt inmiddels binnen via mobiele apparaten als tablets en smarthones, rapporteert IMRG. Het aantal verkopen ligt nog wel beduidend hoger op ‘vaste computers'.
In IMRG, dat staat voor Interactive Media in Retail Group, zijn veel Britse online retailers verzameld. Samen met adviesbureau Capgemini publiceert de organisatie periodiek over data die het van deze partijen ontvangt.
Omslagpunt
In zijn laatste kwartaalrapport spreekt IMRG van een tipping point: van al het verkeer dat aangesloten partijen van april tot en met juni verwerkten, kwam 52 procent van mobiel. Ter vergelijking: in 2010 was het aandeel niet groter dan 3 procent. Begin dat jaar lanceerde Apple de eerste iPad.
Conversie
Mobiele devices tekenden in het afgelopen kwartaal voor 36 procent van alle verkopen, aldus IMRG. Daaruit is op te maken dat de conversie van desktops en laptops nog wel een stuk hoger ligt dan die van tablets en smartphones.
Tablets dominant
Uit de cijfers van IMRG blijkt ook dat tablets verkooptechnisch veel belangrijker zijn voor Britse online retailers dan smartphones. Van alle mobiele transacties kwam 82 procent tot stand op tablets, ofwel 30 procent van alle geregistreerde verkopen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Meeste bezoek Britse online retailers op mobiele apparaten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.