De hoofdtrend in de nieuwste editie van de Twinkle100 is dat de grootste tien retailspelers steeds meer afstand nemen van de kleinere partijen. Volgens David Sneddon van Google is het voor geen enkele webwinkelier ‘too late to be early’.
‘E-commerce is wereldwijd nog een betrekkelijk jonge markt’, sprak Sneddon gisteren in zijn afsluitende keynote presentatie tijdens Shopping Today. ‘Er is wereldwijd veel vraag naar nieuwe online initiatieven, de enorme beursgang van Alibaba is daar het bewijs van. De komende jaren zal het mondiale aantal internetgebruikers oplopen tot 5 miljard. Een groot deel daarvan shopt internationaal. Nederlandse online retailers - groot en klein - kunnen dus nog een hoop internationale klanten bereiken die het bedrijf kunnen helpen groeien.’
Top tien retailspelers
De Twinkle100 biedt een jaarlijks overzicht van de honderd in omzet grootste online retailers van Nederland. Kijkend naar de omzet in 2013 blijkt dat de lijstdeelnemers samen goed zijn voor een recordomzet van 5,24 miljard euro. 50,5 procent daarvan wordt verdiend door de tien grootste bedrijven. In 2012 was dit aandeel nog 49,4 procent van het totaal, in 2011 stond de teller op 45,9 procent.
Ahold en KLM koploper
Ahold is net als vorig jaar de grootste online retailer van Nederland. Met een omzet van 686,4 miljoen euro blijft het concern RFS Holland Holding en Zalando voor. KLM is de grootste online reisverkoper van ons land.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google: ‘Never too late to be early in e-commerce’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.