De invloed van de grootte van websites op de gemiddelde downloadtijd van pagina's is groter dan verwacht. Dat zegt Keynote na onderzoek. Keynote kwam tot deze conclusie na metingen van de homepages van 19 bedrijven in de reisbranche.
Succesvolle bedrijven blijken goed te presteren. Pagina's zijn snel beschikbaar en er is bewust gekozen voor lichte pagina's. KLM, SunWeb, TUI en Holland International hebben een homepage van minder dan 175 kb. Wat responsetijd betreft deden deze sites het dus goed. Ze eindigden op plek één tot en met vier.
Uitzondering was 9292OV, die ondanks een kleine homepage toch een slechte responsetijd liet zien. De homepage van Hotelplan bevat veel grote afbeeldingen en was de zwaarste met 1086,9 kb. Hotelplan eindigde qua responsetijd dan ook op de laatste plaats. Naast response- en beschikbaarheidstijden constateerde Keynote ook een duidelijk verschil in aantal gebruikte objecten per pagina. Het onderzoek omvatten 550 metingen. De metingen werden uitgevoerd van 10 tot en met 22 mei 2007.
Afbeeldingen en filmpjes zorgen voor een duidelijke vertraging van een website. Webwinkelpagina's bevatten vaak veel multimediacontent. Ook de reisbranche is een branche die primair afhankelijk is van internet. Sebastiaan Vingerhoed, Sales manager bij Keynote: 'Extra functionaliteiten aan je website toevoegen, kan betere service betekenen, maar dit brengt tegelijkertijd ook risico's met zich mee. Om klanten echt goed te bedienen, moeten bedrijven zich concentreren op de klantervaring. Er moet goed worden afgewogen of de content en functionaliteit op de website echt positief bijdragen aan de ervaring van de klant. Handig is het om klanten daarin een keuze te geven: de basisfunctionaliteit snel en efficiënt leveren en eventuele extra's naar wens beschikbaar maken.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Snelheid reissites onderzocht
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.