Online retailers kunnen met de nieuwe tool Enhanced Ecommerce van Google Analytics direct zien tot hoe ver consumenten in het koopproces komen en in welke specifieke stappen zij de winkelwagen verlaten.
Google heeft Enhanced Ecommerce speciaal voor online retailers ontworpen. Met de nieuwe tool kunnen zij meer data verzamelen van het navigeren van consumenten in hun webshop en welke besluiten bezoekers maken tijdens het koopproces. Zo toont de functie hoeveel consumenten een bepaald product hebben bekeken, hoeveel van hen het item toevoegt of verwijderd uit de winkelwagen, op welke plekken dit gebeurt en hoeveel transacties er daadwerkelijk worden voltooid of uiteindelijk niet worden afgemaakt.
Voorbeeld uit Enhanced Ecommerce.
Affliates en advertenties
Ook geeft Enhanced Ecommerce de conversieratio per product aan, houdt het de retouren per artikel bij en kan er door de retailer worden gesorteerd op merk of productcategorie. Naast de data in de webshop zelf, geeft de tool informatie over de ctr van advertenties en de inkomsten vanuit affiliatepartners waarmee de e-retailer samenwerkt.
Bèta
Google geeft in zijn blog aan dat Enhanced Ecommerce momenteel nog in bèta verkrijgbaar is. De ‘komende weken en maanden’ rolt de zoekgigant zijn tool verder gefaseerd uit, aldus Internet Retailer.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google komt met e-commerce tool voor Analytics
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.