Twinkle | Digital Commerce

Deutsche Post wil aantal Parcel-servicepunten snel verdubbelen

2017-05-27
180101
  • 1:02

Deutsche Post wil nog voor het einde van 2015 het aantal servicepunten van DHL Parcel in Nederland hebben verdubbeld. Het bedrijf opent binnenkort zijn duizendste punt waar e-commerce orders afgehaald en geretourneerd kunnen worden.

DHL Parcel werd vorige maand in ons land geïntroduceerd ter vervanging van Selektvracht. Naast de servicepunten installeert DHL in de loop van dit jaar de eerste 25 kluisjeswanden onder de naam Packstations. Ook moeten de persoonlijke pakketkluizen bij de voordeur van consumenten uiteindelijk naar Nederland komen. DHL wil het aantal servicepunten in Nederland verder uitbreiden ‘om zich nog nadrukkelijker op de e-commerce markt te kunnen richten’, meldt het bedrijf. ‘Belangrijk doel is om de afleveropties drastisch uit te breiden en te verbeteren.’

PostNL verminderd aantal servicepunten
DHL’s directe concurrent PostNL in Nederland kondigde gisteren aan dat het het aantal servicepunten, door PostNL zelf postkantoren genoemd, juist wil gaan verminderen. De e-commerce strategie van PostNL richt zich op pakketpunten die het bedrijf in vestigingen van Gamma en Karwei heeft geopend. ‘Deze driehonderd pakketpunten willen we de komende tijd gaan uitbreiden naar drieduizend’, zei een woordvoerder van PostNL tegen Twinkle