Deutsche Post wil nog voor het einde van 2015 het aantal servicepunten van DHL Parcel in Nederland hebben verdubbeld. Het bedrijf opent binnenkort zijn duizendste punt waar e-commerce orders afgehaald en geretourneerd kunnen worden.
DHL Parcel werd vorige maand in ons land geïntroduceerd ter vervanging van Selektvracht. Naast de servicepunten installeert DHL in de loop van dit jaar de eerste 25 kluisjeswanden onder de naam Packstations. Ook moeten de persoonlijke pakketkluizen bij de voordeur van consumenten uiteindelijk naar Nederland komen. DHL wil het aantal servicepunten in Nederland verder uitbreiden ‘om zich nog nadrukkelijker op de e-commerce markt te kunnen richten’, meldt het bedrijf. ‘Belangrijk doel is om de afleveropties drastisch uit te breiden en te verbeteren.’
PostNL verminderd aantal servicepunten
DHL’s directe concurrent PostNL in Nederland kondigde gisteren aan dat het het aantal servicepunten, door PostNL zelf postkantoren genoemd, juist wil gaan verminderen. De e-commerce strategie van PostNL richt zich op pakketpunten die het bedrijf in vestigingen van Gamma en Karwei heeft geopend. ‘Deze driehonderd pakketpunten willen we de komende tijd gaan uitbreiden naar drieduizend’, zei een woordvoerder van PostNL tegen Twinkle
Mijn ervaring met de packstations als ik paketten verstuur naar Duitsland is dramatisch. In de meeste gevallen gaat dit fout. Welke garantie geeft DHL dat dit in Nederland wel goed gaat???
Overigens maakt PostNL er ook een potje van. Als je briefpost naar het buitenland stuurt ligt de envelop heel vaak de volgende dag gewoon in je eigen brievenbus. Kunnen postbezorgers niet meer nadenken of hebben die als doel hun posttas zsm leeg te gooien desnoods bij de afzender in de bus als de tas maar leeg is.
Ik hoop dat er een partij opstaat die wel fatsoenlijk kan bezorgen.