Twinkle | Digital Commerce

Deutsche Post lanceert DHL Parcel, SelektVracht verdwijnt

2017-05-27
180101
  • 1:22

SelektVracht verdwijnt als merk. Alle activiteiten van moederbedrijf Deutsche Post DHL voor de Nederlandse e-commerce markt worden gebundeld onder de naam DHL Parcel. In de loop van dit jaar zal DHL Parcel de eerste 25 pakketautomaten in ons land plaatsen.

Deutsche Post DHL, in ons land onder andere actief met SelektVracht en DHL For You, zegt focus aan te willen brengen in de pakketservice naar Nederlandse consumenten. Daar hoort een eenduidig merk bij en dat wordt dus DHL Parcel, laat de pakketvervoerder weten.

Kluisjeswanden en pakketkasten

Deutsche Post DHL maakte eerder deze week bekend dat het bedrijf zijn netwerk van Packstations in eigen land uitbreidt en dat er ook in Nederland kluisjeswanden zullen komen. Vanavond laat het bedrijf weten dat dit jaar nog de eerste 25 automaten zullen worden geplaatst op Nederlandse bodem. Ook hier gaan de kluisjeswanden packstations heten. Ze bieden afhalers een alternatief voor de bijna duizend servicepoints van DHL in ons land. Over een Nederlandse introductie van DHL’s pakketkasten, die webshoppers nu in heel Duitsland bij hun huis kunnen plaatsen, is niets bekend.

Postorderspecialist
SelektVracht werd in de jaren tachtig van de vorige eeuw opgezet door Van Gend & Loos, dat later opging in DHL. Het was een specialist in de toen nog florerende postorderbranche. Vandaag laat Deutsche Post DHL weten dat het contract met de voormalige postorderaar Wehkamp.nl recentelijk is vernieuwd. Pakjes van het Zwolse webwarenhuis worden voortaan dus door DHL Parcel bezorgd, al zal het logo van SelektVracht niet van de ene op de andere dag uit het straatbeeld verdwijnen.