Yves Rocher gaat in Nederland voor het eerst buiten zijn eigen (online) winkel verkopen. Bol.com is de gelukkige; de retailer voegt vandaag een aantal producten van Yves Rocher toe aan zijn Mooi & Gezond-afdeling.
Het is de eerste keer dat Yves Rocher sinds zijn oprichting in 1959 in Nederland buiten de deur gaat verkopen. ‘We willen het merk meer bereikbaar maken voor de Nederlandse consument’, legt Thomas Chatain, CEO van Yves Rocher Benelux, uit aan Twinkle. ‘Daarom hebben we er nu voor gekozen om naast op onze eigen platform en in onze offline winkels ook elders te verkopen.’
Bol.com heeft primeur
Chatain: ‘De reden dat we voor Bol.com hebben gekozen, is dat het één van de grootste e-commerce spelers in Nederland is op dit moment. E-commerce zal de komende jaren een belangrijke rol spelen in onze groeistrategie. Door Bol.com te combineren met ons eigen online platform kunnen we onze online zichtbaarheid maximaliseren en de toegang tot onze producten vergroten.’
Mobiel
Bol.com heeft een geselecteerd aanbod van Yves Rocher’s producten in de online schappen liggen. Het cosmeticamerk onderzoekt of er nog meer mogelijkheden zijn om extern te verkopen, zowel online als offline. Voor de komende tijd staat in ieder geval de lancering van een mobiele site op de planning. Deze zal in november klaar zijn. Ook wil Yves Rocher zijn huidige webshop gaan vernieuwen om ‘consumenten een geoptimaliseerde beautyervaring te bieden.’ De oplevering van de vernieuwde webshop staat gepland voor het eerste kwartaal van 2014.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Yves Rocher kiest Bol.com als eerste externe verkoopplek
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.