Twitter is van plan om de eerste stappen in e-commerce te zetten. Het bedrijf wil retailers de tools geven om producten en diensten via tweets te verkopen.
Voor de uitwerking van deze plannen heeft Twitter de voormalige topman van Ticketmaster, Nathan Hubbard, aangenomen als de eerste Head of commerce. Hubbard wil gaan samenwerken met retailers en bedrijven achter betaaldiensten en hen de mogelijkheid bieden om hun artikelen via tweets aan de man te brengen.
Partnering
‘We willen liever samenwerken met retailerbedrijven dan dat wij met hen gaan concurreren’, zegt Hubbard volgens Mashable. ‘Twitter’s handelsmerk is partnering met externe partijen. Dit willen we voortzetten met eigenaren van fysieke en digitale producten.’ Hubbard verwacht dat Twitter als fee een percentage van de verkoopprijs voor elk verkocht product gaat vragen. Wanneer de eerste e-commerce tweets zullen verschijnen, is nog onduidelijk.
Nieuwe inkomstenbron
De e-commerce tweets zijn een nieuwe inkomstenbron voor Twitter. Het zorgt ervoor dat gebruikers langer op het medium blijven en dat Twitter meer te weten komt over de interesses van zijn leden. Ook voor adverteerders moet het aantrekkelijker worden om te adverteren op Twitter. Het bedrijf rekent erop om dit jaar op een totale advertentieomzet van 582.8 miljoen dollar (436,3 miljoen euro) uit te komen. Met de nieuwe inkomsten uit e-commercetweets hoopt Twitter volgend jaar 1 miljard dollar (749,7 miljoen euro) om te zetten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twitter zet eerste stappen in e-commerce
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.