Twinkle | Digital Commerce

Omoda komt met click & collect en reserveeroptie

2017-11-08
448327

Omoda gaat klanten de mogelijkheid bieden producten af te halen in een van zijn 14 fysieke winkels. De meervoudig winnaar van de Thuiswinkel Award in de categorie schoenen komt ook met een online reserveeroptie.


Dat vertelt marketingmanager Gertie Bin aan Twinkle. Omoda opende gisteren een compleet vernieuwde webwinkel, met onder meer schermvullend beeld op de homepage en vier ‘subhomes’ voor dames, heren, jongens en meisjes. ‘De site zal nog flink worden uitgebreid’, zegt Bin. ‘Vanaf begin volgend jaar gaan we meer inspiratie bieden, er komen verlanglijstjes en we zullen starten met click & collect.’

Reserveeroptie
Ook een reserveeroptie wordt toegevoegd, aldus Bin namens de nummer 46 van de Twinkle100. Wie schoenen niet direct online wil bestellen, maar ze voor aankoop graag in de winkel wil passen, kan ze straks apart laten zetten via de site van Omoda. Lingerieketen Hunkemöller biedt inmiddels een soortgelijke optie aan.

Club Omoda
Met de herlancering van Omoda.nl is meer nadruk komen te liggen op Club Omoda. Het loyaliteitsplatform, nu nog alleen online, wordt volgens Bin doorgetrokken naar de fysieke winkel.

Expansie
Verder werkt de Zeeuwse schoenverkoper aan verdere internationale expansie, die zal worden gefaciliteerd vanuit het nieuwe en nog te openen distributiecentrum in Zierikzee. Bin: ‘Technisch gezien heeft Xsarus de site zo gebouwd dat we snel internationaal op kunnen schalen (met name via Omoda.com, red.), maar we moeten nog goede afspraken maken met internationale vervoerders.'