Twinkle | Digital Commerce

Hunkemöller komt met internationale site en reserveeroptie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:42

Hunkemöller lanceert binnenkort een centrale site voor zijn internationale e-commerce activiteiten: Hunkemoller.com. De bestaande landensites worden later ook gemigreerd naar het nieuwe onderliggende platform, dat webshoppers onder andere een reserveermogelijkheid biedt.
 
Twinkle sprak met Operations Manager E-commerce Marco van der Hulst over de cross-border plannen van Hunkemöller, dat Europees marktleider wil worden in lingerie. De keten heeft al landensites voor Nederland, Duitsland en België.

Samen met retailbureau Kega wordt gebouwd aan de nieuwe Magento-site Hunkemöller.com. ‘Dat  moet ons internationale portaal voor online shoppen en reserveren worden, beschikbaar in vijf talen', zegt Van der Hulst. 'Met de site bedienen we allereerst alle markten waarop we actief zijn. Hunkemöller heeft bijvoorbeeld ook eigen winkels in Denemarken, Luxemburg, Oostenrijk, Frankrijk en Spanje en franchisevestigingen in onder andere Rusland en Polen. Daarnaast willen we met de site bijvoorbeeld ook Britse en Italiaanse consumenten aanspreken.’

Reserveeroptie
Behalve producten kopen kunnen bezoekers straks ook producten reserveren op Hunkemoller.com. Van der Hulst: ‘Op de site worden actuele winkelvoorraden inzichtelijk gemaakt. We houden producten een week vast voor mensen die ze op willen komen halen. De primeur is voor Luxemburg, waar we zeven winkels hebben. Dan willen we ermee van start gaan in Frankrijk, Spanje en Oostenrijk.’

Shopper automatisch member
Hunkemöller wil de online reserveeroptie ook beschikbaar maken voor de belangrijkste huidige markten Nederland, België en Duitsland. Voorwaarde is dat de bijbehorende landensites migreren naar het nieuwe e-commerce platform, wat begin volgend jaar zijn beslag moet krijgen. Bij die stap wordt ook het loyaliteitsprogramma van Hunkemöller in de nieuwe site geïntrigeerd. ‘De online shopper worden dan per definitie member van Hunkemöller.nl’, zegt Van der Hulst. ‘Daarmee sparen ze automatisch voor korting op volgende aankopen.’
 
Strategische allianties
Hunkemöller ziet voor verdere groei toekomst in partnerships met andere retailpartijen, zowel offline als online en ook in het buitenland. Zo is de lingerie van het merk onder andere te koop bij V&D en sinds een klein jaar op Wehkamp.nl. Ook met de Britse winkelketen House of Fraser sloot de nummer 89 van de Twinkle100 al een strategische alliantie.