Twinkle | Digital Commerce

Groupon Local Hub: deals op een kaartje

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:23

Groupon presenteert zijn Nederlandse deals sinds kort op een kaartje op zijn website. Local Hub, zoals de toepassing is gedoopt, stelt niet de aanbieding, maar de locatie van de gebruiker centraal.


Groupon legt in een blog-posting aan Britse consumenten uit hoe Local Hub precies werkt. Gebruikers kunnen aan de hand van markeringen zien waar in de omgeving er deals kunnen worden verzilverd. De optie bestaat om alleen aanbiedingen in een bepaalde categorie te etaleren, waardoor gebruikers bijvoorbeeld gericht op zoek kunnen naar restaurants in de buurt die op dat moment korting bieden.

Toevoegingen
Groupon laat in zijn blog-posting weten dat het binnenkort mogelijk wordt op adres of postcode te zoeken, nu kan dat alleen nog op plaatsnaam of door te scrollen over de kaart. Ook wordt het mogelijk te zoeken op termen met meer dan één woord, bijvoorbeeld op afternoon tea, laat Google weten. In een bericht aan verkopers rept Groupon over demand driven deal discovery:


 
Niet mobiel
Het locatiegebaseerde Groupon Local Hubs lijkt zich bij uitstek te lenen voor mobiel gebruik, maar Groupon laat in zijn Q&A over de service niets los over een eventuele uitbreiding naar het mobiele kanaal: ‘Sorry! Local Hub can’t currently be used on mobile devices.’

Omzet
Groupon zag de omzet in het afgelopen kwartaal 7,1 procent hoger uitkomen dan in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. De inkomsten in de EMEA-regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) daalden echter aanzienlijk, met 24 procent. Op de Amerikaanse thuismarkt groeide de omzet flink, met 45 procent. Inmiddels is bijna de helft van de Amerikaanse inkomsten te danken aan mobiel, tegenover 30 procent vorig jaar.