Twinkle | Digital Commerce

Koopjesshop Tuesday Morning sluit deuren webwinkel

2017-11-08
180101
  • 1:08

De Amerikaanse koopjesretailer Tuesday Morning sluit de deuren van zijn webshop. Het bedrijf wil zich gaan focussen op zijn meer dan achthonderd fysieke vestigingen in het land.
 


Op zijn website meldt Tuesday Morning dat het vanwege zijn ‘nature of closeout business’ zijn e-commerce activiteiten stopt. De omzet uit de webshop representeerde volgens The Wall Street Journal slechts 1 procent van de totale opbrengst van de retailer. Het bedrijf wil nu terug naar zijn roots en focussen op fysieke snuffelplekken voor koopjesjagers.

Geen slecht idee
Het sluiten van de webshopdeuren is volgens Amerikaanse experts een opvallende stap in tijden waarin e-commerce een steeds grotere rol gaat spelen. Toch vertellen zij aan tv-zender CBS dat het voor een koopjeswinkel geen verkeerde stap is om terug te gaan naar enkel fysieke winkels.

Concurrentie
Analisten denken hier anders over, kijkende naar de groeicijfers van e-commerce in Amerika. Zij denken dat Tuesday Morning de komende jaren een hoop omzet gaat verliezen, omdat zij rechts en links ingehaald zullen worden door online (koopjes)winkels als Amazon, eBay en Overstock.com. ‘Fysieke retail is een dinosaurus’, zegt een consument tegen The Wall Street Journal. ‘Ik werkte voorheen 60 tot 70 uur per week. Ik had helemaal geen tijd om door winkels te lopen en dan vervolgens niet te vinden wat ik zocht.’