Twinkle | Digital Commerce

Internationale schoenenshop Sarenza gaat mobiel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:19

De online only shoenenwinkel Sarenza heeft een mobiele site gelanceerd. De internationale shop wil hiermee zijn bereik vanuit smartphones en tablets gaan vergroten.

‘Vorig jaar bestond 10 procent van het verkeer naar onze website uit mobiele consumenten’, vertelt Stéphane Treppoz, CEO van Sarenza tegen Twinkle. ‘Ze waren slechts verantwoordelijk voor een fractie van de aankopen. We wilden hen graag een platform bieden waarvandaan zij altijd en overal naar Sarenza kunnen gaan en dat dat op alle mogelijke tablets, smartphones en laptops mogelijk zou zijn.’

7 miljoen producten
Sarenza is momenteel actief in 25 Europese landen, waaronder in Nederland met Sarenza.nl. Het van oorsprong Franse bedrijf verkocht onlangs zijn 7 miljoenste product, een mijlpaal volgens Treppoz. ‘Zeven miljoen producten verkocht, waarvan één miljoen in de afgelopen vier maanden, dat is een mooi resultaat’, zegt hij. Sarenza boekte vorig jaar een omzet van 131 miljoen euro, een stijging van 30 procent in vergelijking met de cijfers van 2011. 80 procent van de verkochte items zijn schoenen, ook verkoopt Sarenza tassen.

Focus op Europa
Ondanks deze omzetgroei is Sarenza niet van plan om de komende tijd uit te breiden naar landen die nog niet gedekt zijn door de online schoenenwinkel. Treppoz: ‘Er staan voorlopig geen nieuwe landen op de agenda. Sarenza heeft nu ook geen plannen om uit te breiden naar bijvoorbeeld Amerika. De focus blijft vooralsnog op Europa. Dit heeft deels te maken met distributie. De producten worden vervoerd vanuit Frankrijk, producten verschepen naar Amerika zou een te grote kostenpost zijn. Mocht Sarenza in de toekomst wel gaan uitbreiden dan eerder naar Azië dan Amerika.’