Gezonddineren.nl is een nieuwe speler in de online foodbranche, een bedrijf dat gezonde maaltijdpakketten aanbiedt aan consumenten die geen tijd of zin hebben om dagelijks te koken. De website is een directe concurrent van Hellofresh.nl.
Op Gezonddineren.nl hebben consumenten de keuze uit pakketten met kant-en-klaarmaaltijden, verse producten of pakketten voor een bepaalde gelegenheid, zoals een paasontbijt. Hierbij wordt rekening gehouden met liefhebbers van vlees, vis of vegetarische producten. De pakketten zijn bestemd voor éénn of twee personen of gezinnen bestaande uit vier personen. Prijzen variëren van 18 euro voor een proefbox tot 76,50 euro voor een gezinspakket. In één pakket zijn de ingrediënten voor drie maaltijden verwerkt.
Abonneemodel in ontwikkeling
Anders dan concurrent Hellofresh.nl heeft Gezonddineren.nl geen abonnementsservice. ‘Deze is wel in ontwikkeling’, zegt een woordvoerster. Ook doet de service niet aan verzending per dag: ‘Er wordt wekelijks bezorgd, net als bij HelloFresh. Klanten hebben tot en met woensdag de tijd om te bestellen, op de dinsdag erna worden de maaltijden dan thuisbezorgd. Als we gaan groeien met de dienst kan het aantal bezorgdagen in de toekomst worden uitgebreid.’ Gezonddineren.nl levert de maaltijden door het gehele land bij de klant af.
HelloFresh
Dat er markt is voor een online foodservice liet HelloFresh zien tijdens de viering van zijn eenjarig bestaan. De shop verkocht in een jaar tijd meer dan honderdduizend maaltijden, met een geschatte totale omzet van meer dan een miljoen euro. Het bedrijf vertelt momenteel zo'n 1.200 maaltijdboxen per week te leveren aan klanten in Nederland. ‘Dit jaar willen we onze groei versnellen en onze positie als marktleider in Nederland versterken. Ons doel is om de omzet te vertienvoudigen in 2013’, liet de Nederlandse CEO Maartje Frederiks in februari al aan Twinkle weten.
Ik hoop niet dat jullie bij elke nieuwe webwinkel gaan vertellen dat het er een nieuwe speler op de markt is. Dit lijkt mij gewoon een zolderkamer-webshopje. Echt geen concurrentie voor HelloFresh als je het mij vraag.
Geweldig leuk inititatief, is zeker een markt voor. Ik ken de onderneemster achter GezondDineren en dit is een serieuze partij. De webshop kan echter wel beter/mooier.
Het verbaasd me vaak hoe partijen die met levensmiddelen werken omgaan met transport. Vaak wordt er gewoon verzonden met een reguliere pakketvervoerder als Post NL of een andere partij, eventueel met koelelementen. Dit komt de versheid niet ten goede. Ik denk dat dit hier ook het geval is. Ook diverse online taartenwinkels doen dit, vanwege het kostenaspect. Maar het vervoer en de overslag moet geconditioneerd gebeuren lijkt mij. Aandachtspunt?
S&H Productfulfilment werkt als ketenregisseur voor Gezond Dineren.
Gezond Dineren is een serieuze partij met ambities. Marielle Meijer (directeur en eigenaar) heeft bewust voor serieuze partijen gekozen waaronder S&H Productfulfilment en Dynalogic.
super leuk initiatief met een eigenaares achter de schermen die weet waar ze het over heeft.
@Jeroen er zijn ook maar weinig partijen die kunnen concurreren met Rocket Internet het bedrijf achter onder andere Zalando en Hellowfresh