Twinkle | Digital Commerce

Groeigeld en winst voor HelloFresh

2017-05-27
41342765
  • [nieuws]
  • 1:26

Maaltijdenservice HelloFresh heeft opnieuw een kapitaalinjectie gekregen, van 50 miljoen dollar. Het grootste deel komt van het Amerikaanse Insight Venture Partners. Ook Phenomen VC investeert weer in de start-up uit Berlijn, die winstgevend zegt te zijn.

HelloFresh biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een doos met recepten voor drie of vijf maaltijden en alle bijbehorende boodschappen en verse ingrediënten ontvangen. Ze hoeven niet meer na te denken over wat ze gaan eten en ze hoeven niet naar de supermarkt, is de gedachte. ‘Het gemak en de verrassing van de HelloFresh Box leiden ertoe dat klanten tevreden en zeer loyaal zijn en week op week de box opnieuw bestellen’, claimt de start-up. In zijn bericht over de investering laat HelloFresh weten inmiddels winst te maken.

Ook op zondag
Enkele maanden na de oprichting in Duitsland werd HelloFresh begin 2012 geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Sinds begin dit jaar levert het bedrijf ook op zondag kosteloos maaltijdboxen aan bestellers uit ons land, waarmee het een Europese primeur claimde. HelloFresh, dat eerder groeigeld ontving van Rocket Internet, Holtzbrunck Ventures, Kinnevik en Vorwerk ventures, is ook actief op de Oostenrijkse, Britse, Australische en Amerikaanse markt.

Miljoen maaltijden per maand
De nieuwe investeerder Insight Venture Partners verklaart dat HelloFresh kan uitgroeien tot wereldwijd online marktleider in het bezorgen van maaltijden aan huis. Op dit moment levert het bedrijf mondiaal ruim een miljoen maaltijden per maand aan zo’n 430 duizend mensen. In ons land kwamen er begin dit jaar wekelijks gemiddeld vijftigduizend maaltijden op tafel dankzij HelloFresh. ‘Het doel is om in 2015 1 procent van de Nederlandse huishoudens te voorzien van een HelloFresh Box’, verklaarde het bedrijf toen.